9 obszarów personal brandingu i efekt drzewa

https://instagram.com/p/6E4P3_M5fF/
Zatrzymaj się na chwilkę, spójrz na całą swoją karierę - każda praca w której pracowałeś albo biznesy, które do tej pory zbudowałeś mają swoją energię, swoją osobowość. Dla przykładu, pomyśl Microsoft vs Apple, Smart vs Volvo albo Facebook vs Linkedin. Prawdopodobnie wywołują u Ciebie odmienne emocje i jesteś w stanie określić kilka cech, które przychodzą Ci do głowy. Poważna, wesoła, profesjonalna, solidna, dla bardziej wyluzowanych? Teraz wróćmy do Ciebie, czy zdajesz sobie sprawę, z tego że jesteś swoim największym aktywem?

Jesteś jedyną stałą, wspólną częścią wszystkich Twoich biznesów, interakcji czy miejsc pracy, które do tej pory zajmowałeś. Jak dbasz o swoje aktywa? Gdybyś był swoim własnym szefem, to za co byś tego szefa pochwalił, a jakie miałbyś od niego pretensje? Ile razy słyszałeś teksty w stylu: “Odpowiedni ludzie na odpowiednim miejscu”, “Liczy się zespół”, “Najlepsi ludzie na rynku”, “Charyzmatyczny lider”, skąd to się Twoim zdaniem bierze? Jest niewielka grupa ludzi, którzy intuicyjnie wybrali doskonałe środowisko i dobrze płatne zajęcie, które jest ich życiową pasją.


Tacy ludzie harmonijnie rozkwitają, tryskają energią, witalnością i radością życia. Jest też niewielka grupa osób, które celowo i planowo budują swój wizerunek pod to czego akurat potrzebuje rynek, dopasowują się, wtapiają w aktualne potrzeby, po to, żeby maksymalnie poszerzyć swoją strefę wpływu. Prawdopodobnie znasz kilka takich osób, które - logicznie rzecz biorąc - wszystko mają ok, świetnie mówią, doskonale się prezentują, mają wiedzę, doświadczenie ale Ty czujesz, że coś jest nie tak, że jesteś widzem w teatrze, a nie partnerem w prawdziwej relacji. Znasz takie osoby? Taki jest koszt “budowania wizerunku”, tam gdzie są pieniądze, ale nie korzenie, nie misja życiowa i powołanie.

Kolejna niewielka grupa ludzi, to świecące przykłady siły, magnetyzmu, spójności. W mediach określa się ich jako liderzy, przywódcy, trend-seterzy, charyzmatyczni przedsiębiorcy. Mamy takie przykłady u nas w Polsce.

Michał Brański, skromny, skuteczny, myślący na wielką skalę, założyciel o2.pl, teraz na czele grupa WP.

Łukasz Misiukanis, szybki, energiczny, charyzmatyczny, lubi ferrari i szeroko pojętą sztukę ;). W kilka krótkich lat razem ze swoim zespołem zbudował Socializer od 0 do wielo-milionowej firmy.

Rafał Brzoska, silny, wojowniczy, pomocny, z wielkim rozpędem i rozmachem dominuje rynek dostarczania poczty i produktów przez inPost.

Michał Sadowski, serdeczny, uśmiechnięty, pracowity gość, który jest już ikoną pomocy i zaangażowania przy prowadzeniu Brand24. To pierwsze przykłady, które przyszły mi do głowy (napisz proszę w komentarzu kogo jeszcze włączyłbyś do tej grupy).

Silni liderzy biznesu - wyraźni, spójni, widoczni. Mają mocną “markę osobistą”, nawet jeśli teraz korzystają z pomocy strategów od budowania marki, to moim zdaniem są przykładem osób, które znalazły, złapały i zrealizowały tzw. “koncept jeża” (opiszę ten koncept szerzej w następnym artykule) oparty na ich powołaniu i misji życiowej. Wróćmy teraz do Ciebie. Też wnosisz wartość do społeczeństwa, jesteś w czymś dobry, są rzeczy, które sprawiają Ci radość ale jeśli jesteś podobny do większości z nas, to masz poczucie, że możesz zrobić coś więcej, że to nie jest pełnia Twoich możliwości... Może nawet jesteś w grupie osób, które męczą się obecnym zajęciem i są otwarte na zmianę?

Usługi trenerów personal brandingu są kosztowne i może sobie na nie pozwolić tylko grupa, która już osiągnęła ponad przeciętne wyniki w swoim życiu, a teraz chcą je unieść na kolejny poziom, nadać większą precyzję i zwiększyć skalę i tempo zmian. A co z tymi, którzy mają olbrzymi potencjał ale jeszcze nie mogą sobie pozwolić na herb z GrandBrand czy konsultację z certyfikowanym strategiem?

Właśnie z tej potrzeby zrodziła się myśl, a z tej myśli koncepcja konferencji PERSONAL-BRANDING, do której zaprosiliśmy największych w Polsce ekspertów w swoich dziedzinach. Dzięki temu możesz uzyskać dostęp do unikalnej wiedzy i doświadczenia osób, które na co dzień konsultują „celebrytów”, gwiazdy, polityków, managerów dużych firm i znanych biznesmenów.

Tak też powstał “efekt drzewa”, który pomoże Ci zbudować Twoją markę osobistą tak mocną, piękną i pożyteczną jak dąb. W najbliższym czasie będę publikował kolejne elementy “efektu drzewa” w personal brandingu ale teraz masz okazję wpłynąć na kształt naszej konferencji. Gdybyś miał możliwość usiąść przy stole z najskuteczniejszymi ekspertami od budowania marki osobistej to o co byś ich zapytał?

Efekt drzewa w budowaniu marki osobistej:
1. Korzenie, czyli Twoje powołanie
2. Pierwsze pędy, czyli zmiana w życiu
3. W stronę światła, czyli strategia działań
4. Kwiaty, czyli zaprezentuj się
5. Nasz las, czyli środowisko wzrostu
6. Owoce, czyli dawaj wartość i oczekuj zapłaty
7. To jabłko, czyli siła spójnego symbolu
8. Pszczoły, czyli zrób szum
9. “To jest pyszne!”, czyli mówią o Tobie.
Trwa ładowanie komentarzy...